lørdag den 13. februar 2016

Vi har fået en sø... / We've got a lake...

Jeg ved ikke om jeg har fortalt det før, men vi har fået en sø. Ja, det er egentlig ikke vores sø, men på vores nabos mark er der kommet en sø. Mor siger at det er fordi det har regnet så meget. Og det er ikke kun en kedelig sø, men i vores sø er der også kommet ænder.

I do not know if I've told it before, but we've got a lake. Well, it's not really our lake, but on our neighbor's field has come a lake. Mom says it's because it has rained so much. And it's not just a boring lake, but there is a lot of ducks in the "lake".

Der er en masse ænder i søen. 26 for at være helt præcis.
There are a lot of ducks in the lake. 26 to be exact.
Jeg vil gerne jagte ænderne, men det må jeg ikke for mor. Og selvfølgelig hører jeg hvad hun siger.

I want to chase the ducks, but mom won't let me. And of course I do what I am told.


Men se nu der.... en jæger kom med sine hunde. Han ville træne dem, så de fik lov til at jagte ænderne. Jeg blev sur og gal og mig og Vaks gøede som gale. Ikke at det hjalp noget. Hundene var der stadig, men det var ænderne ikke ... de var væk.

But look there .... a hunter came with his dogs. He wanted to train them, so he allowed them to hunt the ducks. I was angry and mad and me and Vaks barked like mad. Not that it helped anything. The dogs were still there, but not the ducks ... they were gone.
Nu er der bare en tom sø tilbage.
Now the lake is emty.
Forhåbentlig kommer ænderne igen i morgen.

Hopefully the ducks will return tomorrow.


5 kommentarer:

  1. Cannot believe you weren't allowed to chase those ducks....or at least get close enough to really give them a good barking at. We have loads of ducks at our river, and we're allowed to chase them. It's lots of fun.

    SvarSlet
  2. Oh gosh, I hope the hunter didn't get the ducks. Your lake is very pretty.

    SvarSlet
    Svar
    1. The hunter didn't get the ducks, thank God :)

      Slet
  3. That is a beautiful lake and we hope the hunter has verrry verrry verry bad luck and cannot get any ducks! I love ducks.. You tell em!! barky,, bark!
    love
    tweedles

    SvarSlet

Jep, smid lige en kommentar, så bliver jeg glad.
Hi. I will be thrilled if you throw me a comment.