fredag den 24. januar 2014

Travlhed.

Årh, min mor har bare haft travlt i dag. Jeg følger hende lige i hælene fordi jeg skal jo holde øje med at hun gør tingene ordentligt, så jeg har slet ikke haft tid til at opdrage på kattene endnu.

Hun skal lave brunch i morgen, hvor vi får besøg af familien, fordi hun snart har fødselsdag. Så hun startede dagen i dag med at bage et bjerg af pandekager til i morgen. Jeg fik lov til at smage, men jeg er ikke rigtig til blødt "brød", så det var ikke noget for mig.
Tjekker lige om der er lækkerier på køkkenbordet. Jeg sidder også lidt i vejen, men det tager jeg mig ikke af.
Efter pandekage bagningen lavede hun hjemmelavet müsli til yoghurten i morgen.
Opskrift på hjemmelavet müsli:

Ca. 3-400 g grovvalsede havregryn
resten af ingredienserne tilsættes efter smag:
Tørrede bananer
Cornflakes
Rosiner eller tørrede tranebær (min mor brugte tranebær)
Grovhakkede mandler eller nødder
Solsikkekerner eller hvad man kan lide af forskellige kerner.

Det hele kommes på en varm pande uden fedtstof.

Derefter tilsættes 3/4 - 1 dl. eller efter smag - honning eller sirup. (Min mor brugte sirup).

Dette hele ristes til det er gyldent og lækkert.

Hældes over i en bradepande beklædt med bagepapir til afkøling.

Når blandingen er blevet rigtig kold, tilsættes mørk hakket mørk chokolade og det hele røres godt igennem med en ske så det bliver løst og smuldret.

Tilsidst hældes müslien på glas med låg til opbevaring. Du skal være sikker på at müslien er gennemkold inden den hældes over, for ellers mugner den i glasset.

Da hun var færdig med alt det madagtige, farvede hun sit hår. Hvad det nu skal til for, ved jeg virkelig ikke.

I mens hun lavede alt dette tog min far i byen og købte det sidste ind, der skulle bruges til brunchen.
Min far havde tulipaner med hjem til min mor. Hun blev rigtig glad. Min mor elsker tulipaner. Hun synes at det er så forårsagtigt.
Jeg blev helt træt af alt det arbejde.


Det er denne sofa i køkkenet, som jeg plejer at ligge og tage en lur på. 
Men hver gang jeg har ligget på sofaen, ser den sådan her ud!!!
Nu da vi er færdige med alt det arbejde, trænger jeg virkelig til en lur. Men de mennesker har overhovedet ikke ordnet sofaen efter at jeg lå på den sidste gang, så den kan jeg da ikke ligge på. Sikken slendrian!!!
Min dag endte med at jeg måtte tage en lur på gulvet. Hmm, der er jeg jo så også tæt på kødgryderne! Man ved jo aldrig.

Vuff..... på gensyn næste gang.



6 kommentarer:

  1. Mmmmm that looks so tasty!!!!!
    And pancakes to!? Yummy!!
    Poor laika had to lay on the floor! Tell them humans to get off your couch! Lol
    ((Husky hugz))

    SvarSlet
    Svar
    1. My mom had arranged the pillows on the couch, so now I can have a nap. Zzzzz, maybe I will go to my dads bed and use his pillow instead.

      Slet
  2. Wow that is going to be a tasty brunch. I have a bed in the kitchen strategically placed so I can spy on the humans and pounce should any foodables drop on the floor. Have a super Saturday.
    Best wishes Molly

    SvarSlet
    Svar
    1. That is smart Molly. And the brunch was very delicious. I had both sausages bacon and eggs. Yummie. I didn't want the yoghurt.

      Slet
  3. Tack för receptet!
    Min Matte blev glad!
    Hoppas att du får några godbitar Laika :-)
    Så vackra tulpaner din Husse hade köpt till din Matte.
    Jag förstår att hon blev glad :-) Vårblommor!
    Man får Voffeligratulera din Matte på den stundande födelsedagen :-)
    Matte och Husse skickar oxå Grattishälsningar!!!
    *Waggy tail* Stina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tack så mycket. Ja müesli'en smakar sååå bra säger min Matte.

      Slet

Jep, smid lige en kommentar, så bliver jeg glad.
Hi. I will be thrilled if you throw me a comment.