søndag den 2. marts 2014

Kattemad?

In English down below.

Min mor fodrer fuglene ude i haven. Hun giver dem frø og brød. Hun fodrer de vilde katte i stalden. De får tørfoder. Vores vilde katte er ikke kostforagtere... de æder gerne brød, måske også en lille fugl i ny og næ og rester fra middagsbordet som jeg ikke gider æde. Derfor lægger min mor fuglefrøene i sådan nogle skåle der hænger ......fuglene smider selv en del frø på jorden, og brødet lægger hun på taget af vores carport for så regner hun ikke med at kattene kan tage fuglene når de spiser det.

Hun regner forkert. Det har jeg opdaget!!!

Pilene viser hvor fuglene fodres.
Kattene har også opdaget hvor fuglene fodres. De æder brødet selv og lægger sig på lur efter fuglesteg.
Det vil jeg simpelthen ikke have!!! Hvad bilder den frække kat sig ind!!
Så jeg må lige sætte mig i respekt. Katten forsvinder omgående!!
Åh hvor er jeg dygtig. Har jaget både kat og fugle væk.
Selv om min mor siger at jeg hverken må jagte fuglene eller kattene.

In English:

Cat food

My mom feeds the birds in the garden. She gives them seeds and bread. She feeds the stray cats in the barn. They get dry food. Our stray cats are not eating despisers ... they eat bread, maybe a little bird every now and then and table scraps that I don't bother to eat. That is why my mom feeds the birds in such a bowls that is hanging ......the birds sometimes throws seeds on the ground. The bread she puts on the roof of our carport so she does not count  the cats to take either the bread or the birds when they eat it .


She is counting wrong. So I've noticed!!!


This is where the birds get feed.
The cats have discovered where the birds are getting fed. They eat the bread themselves and lies down waiting for a little bird roast!
I would simply not allow it! How dare the cheeky cat!!!
So I have to put myself in respect. The cat disappears immediately!!!
Oh I'm so clever. Have driven both cats and birds away.
Although my mom says I must not chase neither the birds or cats.

8 kommentarer:

  1. LOL Laika glad to se you take your perimeter patrols seriously and get rid of the intruders. Have a serene Sunday and get some big easy in today.
    Best wishes Molly

    SvarSlet
    Svar
    1. Yes I am very seriously about keeping order in the garden :-)

      Slet
  2. Du är bara bäst Laika!
    Det är ordning och reda på dig :-)
    Din Matte och Husse kan vara stolta över dig ...
    Du får hålla koll på den luriga katten så den inte smaskar i sig din mat bara!!!
    Önskar dig en ''Mysig söndag'' ...
    Voff, från Stina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jag hållar orden. Katten kan äta min mat hvis jag inte vill ha den, annars säga min Matte bara att jag måste äta upp ha ha.

      Slet
  3. but eventually the birds will realise its safe when you're about,xx Speedy

    SvarSlet
    Svar
    1. Yes only the birds are afraid of me too. I don't understand it!!

      Slet
  4. haha! Chasin away the kitties Laika! You silly pup!
    ((husky hugz))

    SvarSlet
    Svar
    1. I'm the King - Oops - Queen of the garden.

      Slet

Jep, smid lige en kommentar, så bliver jeg glad.
Hi. I will be thrilled if you throw me a comment.