tirsdag den 18. marts 2014

Penge / Money.

In English down below.

I dag skulle min far give min mor nogle pengesedler. Han tog dem ud af sin pung og ville række dem til min mor. Jeg tænkte: "Aviser, breve, pengesedler whatever, jeg vil bære det hele". Så da min far rækker ud for at give min mor pengene, snupper jeg dem lige.


Jeg taber dog pengene på gulvet, men når at få fat på dem inden min far, der  prøver at samle dem op igen.
Jeg går hen til min mor med pengene i munden. Jeg forventer herefter min løn, lige som jeg plejer at få når jeg bærer aviserne ind. En godbid. Mums.
Værs'go mor. Pengene ligger på gulvet. Vi kan bytte for kødbenet!!

Min mor blev meget glad for pengene. Hun elsker vist penge. Jeg blev meget glad for kødbenet.

In English:

Today my dad would give my mom some bank notes. He took them out of his wallet and would hand them over to my mom. I thought, "Newspapers, letters, bank notes,what'ever I want to carry it all." So when my dad reaches out to give her the money, I grab them.

I am losing the money on the floor, but I did get them before my dad, who is trying to pick them up again.
I walk directly to my mom with the money in my mouth. Now I expect my salary, just as I usually do when I am bringing the newspapers into the house. A treat. Yummy.
Here you are mom. The money is on the floor. We can exchange for the Dog bone!

My mom was thrilled about the money. I think she loves money. I was happy for my bone.

See you next time.





16 kommentarer:

  1. Pawsome mischief - I'm taking notes and will see if I can sniff out some cash in my house! *waggy tail*

    SvarSlet
    Svar
    1. Uhh my mom says, cash is the best.

      Slet
  2. I think you should get EXTRA treats for bringing your mum money. Don't you?

    Purrs,
    Nissy

    SvarSlet
    Svar
    1. So true, but my mom thought not LOL.

      Slet
  3. LOL Laika you are the real banker in the house. Have a wonderful Wednesday.
    Best wishes Molly

    SvarSlet
    Svar
    1. LOL I'm the banker Molly, that's a good one. My mom will be the banker in our house.

      Slet
  4. Svar
    1. Yep, absolutely, my mom win and I win LOL. My dad loose, but I don't tell him LOL.

      Slet
  5. haha! BOL! Thats ok, i love money to!!! haha!

    ღ husky hugz ღ frum our pack at Love is being owned by a husky!

    SvarSlet
    Svar
    1. Money are the best, especially when you got it.

      Slet
  6. That is a very good trick! My mom would like me to bring her some money too! :D

    Wyatt

    SvarSlet
    Svar
    1. My mom love I bring her money, just not her own.

      Slet
  7. Fetching money is a great trick as long you don't accidentally mistake it for a treat!!
    Bark More, Growl Less Barking from the Bayou!

    SvarSlet
    Svar
    1. My mom will be so sorry if I accidentally ate them haha.

      Slet
  8. Hej Laika!
    Det var bra gjort! ... men tänk
    du hade gått ner till affären och köpt dig en hel påse köttben för pengarna istället :-)
    Vilken fest du hade kunnat ha :-)
    Trevlig Helg ♡
    Voff från Stina

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan tro min Mattede vaktede meg, så jag inte sprang med pengarne.

      Slet

Jep, smid lige en kommentar, så bliver jeg glad.
Hi. I will be thrilled if you throw me a comment.