onsdag den 30. april 2014

Vaks første fredag hos sin nye familie / Vaks first Friday at his new family.

In English down below.

I dag er det Vaks der skriver.

I dag har jeg boet hos min nye familie, lige præcis en uge. Jeg er faldet rigtig godt til og er superglad.  Jeg har været til dyrlægen i fredags, fordi jeg skulle rabies vaccineres og have hundepas. Det er så stort. Om 16 dage må jeg officielt tage til udlandet. Hmm, jeg tager nok min mor og far og Laika med.

Jeg var ellers rigtig sød oppe hos dyrlægen, selv om Dyreværnets dyrlæge havde skrevet at jeg var hysterisk. Det var jeg slet ikke hos min nye dyrlæge for hun talte så pænt til mig at jeg var helt tryg. Og så sad jeg ved siden af min nye far og det var jeg glad for.

 Mit nye hundepas.


Her vi nyder vi det ude på terrassen

Vi spiste vi mad ude i haven fordi vejret var så dejligt.

Jeg spiser også grøntsager. Det gør Laika slet ikke.

Da vi havde spist ville vi lege lidt i haven. Jeg elsker at være ude i haven sammen med Laika.
Og så var det i seng.
 Sådan gik min fredag hos min nye familie. Jeg er rigtig glad og der er min mor, far og Laika også.

In English.

Today I have been living with my new family, exactly one week. I have settled in really well and are super happy. I have been to the vet last Friday because I needed a rabies vaccination and a pet passport. It is so cool. In about 16 days I can officially go abroad. Hmm, I'm probably taking my mom, dad and Laika with me.

I was really cute at the vet, although the shelter where I came from: Animal protection's vet had written that I was hysterical in my papers. My mom thought I was scared. I was not scared at my new vet because she spoke so nicely to me that I was completely comfortable. And I sat by my new dad's legs so I was happy.

My new pet passport.

Here we are, enjoying ourselves on the terrace.
We ate food in the garden because the weather was so nice.

I also eat vegetables. Laika doesn't.
When we had eaten we played around in the garden. I love being in the garden with Laika.
And then to bed.

That how I spent my Friday with my new family. I am really happy and so is my mom, dad and Laika.

See you next time.

5 kommentarer:

  1. Oh I am so glad you found such a great home!!
    I am happy for you!
    ღ husky hugz ღ frum our pack at Love is being owned by a husky!

    SvarSlet
  2. So pleased you have settled in so well Vaks and now you have your pet passport you can go on many an adventure with your new family. Have a tremendous Thursday.
    Best wishes Molly

    SvarSlet
    Svar
    1. Thanks Molly. I believe we are going at many adventures, me, Laika and mom and dad.

      Slet
  3. Yay that is so cool that you have a new home with Laika,xx SPeedy

    SvarSlet

Jep, smid lige en kommentar, så bliver jeg glad.
Hi. I will be thrilled if you throw me a comment.