torsdag den 24. april 2014

Min nye lille storebror / My new little big brother.

In English down below.

Min mor og far så et billede af en lille sød mixet hanhund der sad på hundeinternatet "Dyreværnet". De faldt (det vil sige min mor til at starte med og min far lidt senere) for lille søde Vaks som han hedder. Han havde boet på Internatet i meget lang tid og han havde ikke været så heldig at finde de rigtige mennesker, han ville eje. Mor og far var ude at besøge ham forleden dag og faldt pladask for ham. Jeg mener nu alligevel at jeg skulle have været med ude og se ham fra starten af, men jeg skulle vente i bilen imens.

Så i dag skulle vi prøve om jeg nu også synes at den lille storebror ville være noget for vores familie. Jeg siger at han er en lille storebror for han er et år ældre end mig  dvs. 7 år, men meget mindre end mig. Nærmest på størrelse med en Fox terrier. Han vejer 15 kg.

Min mor skulle gå med mig på en helt fremmed vej med en masse forskellige vidunderlige lugte. Og så ville internatsmedarbejderen komme med lille Vaks og pludselig bare gå ved siden af os.

Lige da jeg så ham, tænkte jeg: Jeg skræmmer lige den lille hund, for han gøede jo lidt ad mig. Men så snakkede min mor bare almindeligt med damen med hunden, og lidt efter snusede den lille hund til mig og jeg snusede til den. Det gik så fint at vi skulle prøve at være løse sammen i internatets hundegård.

Her er vi sammen i gården. "Prøv at se Vaks, det er vores far der står der".


 Min far har åbnet vinduet så han bedre kunne se os. Han kunne ikke gå med ud i gården da han havde meget ondt i sit knæ i dag. 

Hvis du står på tæer Vaks kan du bedre se ham.

Hej far. Kan du se ham? Jeg er sikker på at du skal med os hjem, Vaks.


Her ligger Vaks og venter mens hans papirer bliver ordnet.  Han holder sig tæt til min mors taske.
Her står min glade mor og far med lille Vaks På vej ud af internatet.
På vejen hjem stoppede de lige ved dyreforretningen og købte en dejlig seng til Vaks.
Så er vi hjemme og Vaks inspicerer lige haven og vander min mors blomster. Han er nu dygtig ham Vaks.
Nå men jeg fortæller mere næste gang.


In English. 

My mom and dad saw a picture of a small sweet mix dog, sitting on dog shelter " Animal protectors " . They fell (ie my mom to start with and mydad a little later ) for sweet little Vaks as he is called . He had lived at the shelter for a very long time and he had not been lucky enough to find the right people, he would own . Mom and Dad were out to visit him the other day and fell in love with him. I think anyway that I should have been with them from the start, but I had to wait in the car the first time they went visiting.

So today we should see if I think that the little big bro would fit in with our family. I say he's a little big brother because he is one year older than me ie . 7 years, but much smaller than me . Almost the size of a fox terrier . He weighs 15 kg.

My mom should take me to a totally foreign way with a lot of different wonderful smells . And so would the shelteremployee come with little Vaks and suddenly just walk beside us .

Just when I saw him , I thought: I just scares the little dog because he barked at me . But  my mom talked just plain with the shelter employee with the dog , and after a little while the little dog was sniffing to me and I sniffed back. It went so well that we should try to be loose together in the shelters's kennel.

Here we are in the yard. Look Vaks, it is our dad in the window.

My dad opened the window so he could better see us. He wasn't in the yard because he had a lot of pain in his knee today.

If you're standing on you toes, Vaks, you will be able to see him.

Hey dad. Can you see him? I'm pretty sure you are going back home with us, Vaks.

Here are Vaks waiting while his papers are written. He stays close to my mom's bag.

Here is my happy mom and dad with little Vaks on the way out of the shelter.

On there way home, they stopped by a store and bought this nice bed to Vaks.

Back home Vaks inspects the garden and watering my mom's flowers. He is skilled him Vaks.

Well, I will tell you more next time.

19 kommentarer:

  1. Laika that is such fun news that you are getting a brother! Vaks looks like a really nice and fun character, you will be a wonderful teacher to show him what to do around your home, I hope he enjoyed his first day home with you! Love Frank XxxX

    SvarSlet
    Svar
    1. Sure Frank. I will show him how to behave at my house. He is cute though and he doesn't eat my food.

      Slet
  2. Vaks is beautiful, now you have a friend Laika! What fun you will have together!

    SvarSlet
    Svar
    1. I can imagine how much fun we will have together :-)

      Slet
  3. Welcome home Vaks and we are so pleased you will be able to live and have so much fun with Laika. Lovely. We hope you settle in well. Have a tremendous Thursday.
    Best wishes Molly

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you Molly from Vaks. He is already settled in. He runs with me in the garden and takes a nap now and then exactly like me LOL.

      Slet
  4. Your little friend is adorable
    Lily & Edward

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you. I like him better and better :-)

      Slet
  5. Oh Laika, you will love having a little brother! You will need to teach him all about being a good pup, we can't wait to read about all your adventures together,

    RA

    SvarSlet
    Svar
    1. He he Ra, he is 1 year older than me, but I'm bigger than him so I am the teacher BOL.

      Slet
  6. That's so exciting! You have a big/little brother:-) Hope you get on well together!

    SvarSlet
    Svar
    1. Yes he is the oldest but I am the biggest. He is tiny, but so cute. I do like him more and more.

      Slet
  7. Yay!!!!!! Congrats to you for your newest addition to the family!!!!!! He is gorgeous!!!!!
    Woohoooo!!!!!!!
    By the way I have passed an award on to you! Make sure you come by my blog on Friday to see it!

    SvarSlet
  8. This is so exciting, congrats to you!

    SvarSlet
  9. Voff Laika!
    Det ska bli roligt att få lära känna din nya bror!
    Tänk så mycket bus ni kan hitta på ♡
    Trevlig Helg!
    VoffeliVoff från Stina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja vi vil hitte på mycket bus haha.

      Slet
  10. Yay for a new brother,xx Speedy

    SvarSlet

Jep, smid lige en kommentar, så bliver jeg glad.
Hi. I will be thrilled if you throw me a comment.