fredag den 25. april 2014

Mere om Vaks første dag / More about Vaks's first day.

In English down below.

Min mor og far er lidt benovede over hvor meget Vaks kan. Han kan både sit og dæk og har allerede lært at vi skal sidde pænt før vi får en godbid eller før vi får vores mad. Og vi tager ikke maden før der er sagt "værs'go". Han kigger meget på mig hvordan jeg gør og jeg gør selvfølgelig mit bedste.

Jeg giver lige en opvisning, for der er bobser på køkkenbordet som vi skal have. Vaks sidder uden for billedet, men han sidder ligeså pænt som mig.
Vaks spiser sin aftensmad. Det går fint med at spise i nærheden af mig. Jeg var lidt hurtigere til at spise end Vaks, selv om jeg ikke plejer at spise hurtigt, men man skal jo passe på at han ikke tager maden.
Efter vi havde spist, skulle vi ud i haven. Når vi skal ud, skal vi altid sidde pænt ved døren før vi kommer ud. Det er fordi min mor eller far lige vil give vores katte en chance for at løbe i sikkerhed inde i stalden. Jeg elsker jo ikke katte og det gør Vaks heldigvis heller ikke. Han er bare dygtig vores Vaks, for lige da vi havde sat os rejste han sig med det samme igen (det gjorde jeg selvfølgelig ikke - pudser min glorie) men så knipsede min mor med fingeren og lavede et håndtegn på at han skulle sætte sig. Og straks satte han sig og blev siddende indtil vi fik lov at løbe ud.

Nu kan jeg jo være lidt af en børste siger min mor. Jeg skynder mig ud og straks vender jeg mig om for at være en børste over for Vaks. Det skete kun et par gange for min mor og far var for snedige for mig. De lukkede simpelthen Vaks ud ad vores terrassedør og mig ud ad hoveddøren. Og woops var jeg forvirret. Så nu gider jeg ikke prøve at genere ham mere.

Jeg har givet ham den store guidede rundtur i haven, så han ved at det er vores have.

Da vi kom ind igen efter have-rundturen, tjekkede vi lige om der skulle ligge nogle bobser på gulvet. Man ved jo aldrig!!!
Her fandt Vaks lige min tøj kanin og den skulle rystes. Jeg havde ikke givet ham lov til at ryste den, så det satte jeg en stopper for med det samme.

Bagefter tog vi en lur, inden vi skulle i seng.
Så er det godnat og sov godt. Jeg lå i min kurv og Vaks lå i sin nye elskede kurv. He he, der var ingen af os der ville ligge i sengen hvor vores mennesker ligger og fylder.

In English:

My mom and dad are a little awed by how much Vaks can do. He can both sit and lie down and have already learned  we will have to sit nicely until we get a treat or before we get our food. And we do not take our food before mom said "go ahead". He looks at me to see what I do and I do of course my best.


I give you a show, because there is treats on the kitchen table we are going to have. Vaks is sitting outside the picture, but he sits just as nice as me.
Vaks eat his dinner. He's fine to eat near me. I was a little quicker to eat than Vaks, although I do not usually eat fast, but you gotta be careful that he does not take the food.
After we had eaten, we had to go out into the garden. Before we go out, we always have to sit nicely at the door. It's because my mom or dad just want to give our cats a chance to run for safety into the barn. I do not like cats and luckily Vaks doesn't either. He's just clever our Vaks, because just as we sat down he got up right away again (I did not, of course - polish my halo) but then my mom flicked her finger and made ​​a hand sign for him to sit down. And immediately he sat down again and was sitting until we were allowed to run out.

Now, I can be a bit of a bully my mom say. I rush out and immediately I turn around to be a bully to Vaks. It only happened a few times becausemy mom and dad were too clever for me. They simply let Vaks out of our patio door and me out of the front door. And woops, I was confused. So now I  don't try not to bother him anymore.

I have been given him the grand tour around the garden, so he knows that it is our garden.
When we came back after having the guided tour, we checked whether there should be some treats on the floor. You'll never know!!!
Here Vaks had found my toy rabbit and it had to be shaken. I had not allowed him to shake it, so I stopped it at once.

Then we took a nap before bedtime.
So it's good night and sleep well. I lay in my basket and Vaks was in his new beloved basket. He he, none of us wanted to lie in bed with our peeps.


See you next time.

9 kommentarer:

  1. How lovely to see you and Vaks have settled down nicely Laika. We know there will be many more fun adventures ahead. Kitties beware. Have a fabulous Friday.
    Best wishes Molly

    SvarSlet
    Svar
    1. Yeah we will chase the kitties together. I have showed him cat flap and he is definately interested.

      Slet
  2. Baka is a smarty pants
    Lily & Edward

    SvarSlet
  3. What a good job you did showing Vaks around. Good idea to rescue the rabbit since he didn't have permission to play with it. And by gently going in circles! Thank you for sharing on the Pet Parade! ~Rascal and Rocco

    SvarSlet
    Svar
    1. My mom can't manage to share it on my blog. She doesn't know how to do it. It didn't work like the other bloghops.

      Slet
  4. Wow Laika! You are huge compared to him!!! Haha!!!
    So glad you are getting along OK though!
    Have a great night!

    SvarSlet
    Svar
    1. Yes he only weigh 12 kilo and I weigh 36 kilo. That is a difference LOL. We are doing great together and get along really fine.

      Slet

Jep, smid lige en kommentar, så bliver jeg glad.
Hi. I will be thrilled if you throw me a comment.